Vores forretningsområder

Vores forretning - en verden af kommunikationsmuligheder

Kernen i Telenors forretning er telekommunikation. Vi gør private og erhvervskunder i stand til at kommunikere via telefon og internet. Og så tilbyder vi en række andre indholdstjenester og services.


Vi har i Telenor en dynamisk og fleksibel tilgang til vores forretning. Vi forholder os altid til markedets udvikling og nye teknologier. Og det er bl.a. årsagen til, at Telenor i dag består af en sammenlægning af et mobiltelefoniselskab (Sonofon) og en internetleverandør (Cybercity). I dag giver det ikke længere mening, at sælge tingene hver for sig. Teknologierne lapper over hinanden, og vi ved, at mange kunder vil kunne kommunikere hvor som helst og når som helst uden at spekulere på de bagvedliggende teknologier. Vores mission er derfor i dag at give kunden en sammenhængende kommunikationsoplevelse ved at bygge bro mellem teknologier, indhold og udstyr.

Forretningsområder

Telefoni

Telenor gør kunderne i stand til at tale med hinanden via fastnet, mobil- og IP-telefoni. Data – internet og bredbånd Telenor gør kunderne i stand til at koble sig på internettet og overføre data ved hjælp af DSL-forbindelser (kabler i jorden) og mobilt bredbånd (3G-netværk mellem master).

Indhold – portal og tv

Telenor tilbyder kunderne en række mobile indholdstjenester. Det vil bl.a. sige mobil-tv og mobilportalen e•go, hvor kunderne bl.a får adgang til at købe musik, hente rutebeskrivelser og få nyheder direkte på telefonen.

Andre services

I relation til produktporteføljen tilbyder Telenor forskellige services. Vi kan fx som de eneste i Danmark tilbyde at flytte kundernes fastnetnummer over på mobilen, så de kan spare abonnementet på fastnettelefonen.

Wholesale

Telenor har investeret massivt i at få gode og stabile mobilnetværk og internetforbindelser i Danmark. På den baggrund lejer vi dem ud til andre selskaber, der ønsker at gensælge vores produkter og ydelser på områderne mobil og IP-telefoni (abonnementer, serviceydelser og trafik).